Jak zacząć?

Jak zacząć?

Joga to sanskryckie słowo oznaczające „scalanie” lub „łączenie”. Celek praktyki jest pomoc i rozwój
w utrzymaniu zdrowia. Pozycje, które służą osiągnięciu równowagi psychofizycznej to asany.
W sposób bardzo ogólny możemy podzielić je na trzy grupy: asany relaksacyjne, asany medytacyjne
i asany terapeutyczne. Na naszych zajęciach ćwiczmy w sposób mniej lub bardziej intensywny, zależny od celu oraz poziomu zaawansowania grupy. Integracja oddechu i ruchu jest kluczowym elementem prawidłowej praktyki. Świadome ciało i otwarty umysł są podstawą w osiągnięciu równowagi zarówno w aspekcie fizycznym jak i mentalnym.

Yoga Zone powstało, aby zapewnić możliwość wszechstronnej praktyki świadomej pracy z ciałem, zarówno dla osób całkiem początkujących, osób po przebytych urazach jak i dla tych zaawansowanych, posiadających wysoką sprawność fizyczną, sportowców, biegaczy oraz poszukujących inspiracji i różnorodności. Joga traktowana jest jako proces rozwoju, a nie cel sam w sobie. Uczymy się akceptacji swoich ograniczeń, cierpliwości i uważności na komunikaty naszego ciała. W efekcie takiej pracy zwiększamy poziom energii życiowej, samoświadomości oraz ogólnego dobrego samopoczucia.

Najczęściej zadawane pytania przez Was pytania:

1. Nigdy wcześniej nie ćwiczyłem jogi, czy sobie poradzę?

Nasz plan zajęć jest tak skonstruowany, aby każda osoba mogła wybrać rodzaj odpowiedni dla siebie na dany moment swojej kondycji psychofizycznej. Rozwijając się mamy później możliwość oczywiście wybierać takie zajęcia, jakie najbardziej odpowiadają naszym aktualnym potrzebom – od bardzo spokojnych po intensywne i siłowe. Joga jest dla każdego, aczkolwiek pojawiając się pierwszy raz należy zgłosić wszystkie swoje ewentualne dolegliwości, kontuzje, przebyte urazy, choroby przewlekłe (etc.), abyśmy mogli dobrać dla Was odpowiednie i bezpieczne ćwiczenia. Przy pierwszej wizycie najlepiej przyjść nieco wcześniej i skonsultować z nami wszystkie swoje wątpliwości J W naszej szkole najbardziej zalecane zajęcia dla początkujących to: Hatha Joga, Joga Deep Stretching, Joga wg. B.K.S. Iyengara.

2. Czy jeśli jestem nierozciągnięty mogę wziąć udział w zajęciach? 😉

To jedno z ulubionych pytań, które pojawia się przed zajęciami J Znalazłam ostatnio bardzo zabawną odpowiedź na ten temat: „czy ktoś kto jest brudny potrzebuje kąpieli?” no właśnie… J
Ogólna sztywność wynikająca albo z bardzo wysokiej aktywności (wspinaczka, bieganie etc. ) lub wręcz przeciwnie (braku aktywności) to ogromne wskazanie do tego, aby jak najszybciej popracować w tej kwestii z ciałem. Zajęcia które idealnie odblokują ciało w tym zakresie to Joga Deep Stretching
i Yin Yoga.

3. Co mam ze sobą zabrać?

Na zajęcia należy przyjść w wygodnym ubraniu bez zamków, guzików etc. Ćwiczymy na boso lub ewentualnie w antypoślizgowych skarpetach. Zabieramy ze sobą ręcznik. Mimo, że dysponujemy całym sprzętem (maty, pomoce) można oczywiście przynosić swoją ulubioną matę J

4. Jakie zajęcia wybrać? Jakie zajęcia są dla mnie odpowiednie?

Wszystkie zajęcia opisane są szczegółowo na naszej stronie w zakładce „ZAJĘCIA” .
W sposób najprostszy w zależności od potrzeb i oczekiwań polecamy:

Hatha Joga – dla wyciszenia umysłu, rozluźnienia i uelastycznienia ciała, ogólnego rozluźnienia i odprężenia, doskonała dla początkujących.

Joga wg. B.K.S. Iyengara – dostępna dla ludzi w każdym wieku i na każdym poziomie zaawansowania, dla wszystkich chcących doskonalić swoją technikę. Zalecana również dla osób, które doświadczyły
w swoim życiu różnych kontuzji lub przeciążeń.

Vinyasa Joga – dla osób średnio lub bardziej zaawansowanych, praktyka jest dynamiczną lekcją integrującą oddech z ruchem, polegającą na płynnym przejściu z asany do asany. Bazuje na powitaniu słońca. Idealna dla wszystkich, którzy lubią intensywną pracą, chcą oprócz elastyczności zwiększyć swoją siłę i wytrzymałość. Nie ma tu chwili na nudę!

Joga Deep Stretching – dla osób na każdym poziomie zaawansowania, pragnących uelastycznić swoje ciało oraz zwiększyć jego mobilność i gibkość. Zalecana osobom początkującym jak i intensywnie trenującym sporty pragnącym głębokiego rozciągnięcia zablokowanych przestrzeni i zrelaksowania.

Yin Joga – Yoga powięziowa, rozluźniająca mięśnie. Pomaga w odnalezieniu komfortu w każdej asanie, odzyskaniu swobody i lekkości. Uwalnia od wszelkich napięć i bólu.

Ashtanga Yoga – dla osób sprawnych fizycznie (nie zalecana dla osób po kontuzjach i urazach!) praktyka jest wymagająca, opiera się na powtarzaniu określonych, powtarzalnych sekwencji asan w synchronizacji z oddechem. Zwiększa siłę, wytrzymałość, gibkość i mobilność.

AIR JOGA (joga powietrzna na hamakach) – to piękna forma pracy z ciałem z użyciem chusty/hamaka, będącej połączeniem pozycji jogi, tańca i fitnessu oraz stretchingu. Air joga doskonale odciąża stawy i kręgosłup.

BODY ART – połączenie jogi, tańca i treningu funkcjonalnego. Zajęcia dedykowane wszystkim którzy pragną wzmocnić swoje ciało w każdym jego aspekcie oraz lubią formy dynamiczne.

Joga Friday Chill – dla wszystkich osób na każdym poziomie zaawansowania, dla chcących wzmocnić swoje ciało, ale przede wszystkim odstresować się i zrelaksować po całym tygodniu J

5. Kiedy zobaczę pierwsze efekty?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie! Jest to kwestia totalnie indywidualna i zależna
w głównej mierze od systematyczności i waszego zaangażowania. Bez Waszej pracy i konsekwencji nic samo się nie wydarzy! Z naszej strony możemy zapewnić, że jeśli dacie sobie tę szansę na pewno nie będziecie chcieli z niej już zrezygnować J

6. Jak się zapisać na zajęcia?

Na poszczególne zajęcia nie trzeba się zapisywać (za wyjątkiem AIR YOGA), a ramach karnetu można wybierać wszystkie zajęcia z grafiku (oprócz zajęć tanecznych). Osoby, które przychodzą nas pierwszy raz prosimy o pojawienie się chwilę wcześniej w celu uzupełnienia karty klienta. Respektujemy karty Mulisport i FitProfit. Zapisanie się do naszej szkoły jest bezpłatne!