Jak zacząć?

Jak zacząć?

Joga to sanskryckie słowo oznaczające „scalanie” lub „łączenie”. Celek praktyki jest pomoc i rozwój
w utrzymaniu zdrowia. Pozycje, które służą osiągnięciu równowagi psychofizycznej to asany.
W sposób bardzo ogólny możemy podzielić je na trzy grupy: asany relaksacyjne, asany medytacyjne
i asany terapeutyczne. Na naszych zajęciach ćwiczmy w sposób mniej lub bardziej intensywny, zależny od celu oraz poziomu zaawansowania grupy. Integracja oddechu i ruchu jest kluczowym elementem prawidłowej praktyki. Świadome ciało i otwarty umysł są podstawą w osiągnięciu równowagi zarówno w aspekcie fizycznym jak i mentalnym.

Studio Yoga Zone powstało, aby zapewnić możliwość wszechstronnej praktyki świadomej pracy z ciałem, zarówno dla osób całkiem początkujących, osób po przebytych urazach jak i dla tych zaawansowanych, posiadających wysoką sprawność fizyczną, sportowców, biegaczy oraz poszukujących inspiracji i różnorodności. Joga traktowana jest jako proces rozwoju, a nie cel sam w sobie. Uczymy się akceptacji swoich ograniczeń, cierpliwości i uważności na komunikaty naszego ciała. W efekcie takiej pracy zwiększamy poziom energii życiowej, samoświadomości oraz ogólnego dobrego samopoczucia.

Najczęściej zadawane pytania przez Was pytania:

1. Nigdy wcześniej nie ćwiczyłem jogi, czy sobie poradzę?

Nasz plan zajęć jest tak skonstruowany, aby każda osoba mogła wybrać rodzaj odpowiedni dla siebie na dany moment swojej kondycji psychofizycznej. Rozwijając się mamy później możliwość oczywiście wybierać takie zajęcia, jakie najbardziej odpowiadają naszym aktualnym potrzebom – od bardzo spokojnych po intensywne i siłowe. Joga jest dla każdego, aczkolwiek pojawiając się pierwszy raz należy zgłosić wszystkie swoje ewentualne dolegliwości, kontuzje, przebyte urazy, choroby przewlekłe (etc.), abyśmy mogły dobrać dla Was odpowiednie i bezpieczne ćwiczenia. Przy pierwszej wizycie najlepiej przyjść nieco wcześniej i skonsultować
z nami wszystkie swoje wątpliwości.

2. Czy jeśli jestem nierozciągnięty mogę wziąć udział w zajęciach? 😉

To jedno z ulubionych pytań, które pojawia się przed zajęciami. Znalazłam ostatnio bardzo zabawną odpowiedź na ten temat: „czy ktoś kto jest brudny potrzebuje kąpieli?” no właśnie…
Ogólna sztywność wynikająca albo z bardzo wysokiej aktywności (wspinaczka, bieganie etc. ) lub wręcz przeciwnie (braku aktywności) to ogromne wskazanie do tego, aby jak najszybciej popracować w tej kwestii z ciałem. Zajęcia które idealnie odblokują ciało w tym zakresie to Joga Deep Stretching
i Yin Yoga.

3. Co mam ze sobą zabrać?

Na zajęcia należy przyjść w wygodnym ubraniu bez zamków, guzików etc. Ćwiczymy na boso lub ewentualnie w antypoślizgowych skarpetach. Zabieramy ze sobą ręcznik. Mimo, że dysponujemy całym sprzętem (maty, pomoce) można oczywiście przynosić swoją ulubioną matę.

4. Jakie zajęcia wybrać? Jakie zajęcia są dla mnie odpowiednie?

Wszystkie zajęcia opisane są szczegółowo na naszej stronie w zakładce „ZAJĘCIA” .
W sposób najprostszy w zależności od potrzeb i oczekiwań polecamy:

Hatha Joga – dla wyciszenia umysłu, rozluźnienia i uelastycznienia ciała, ogólnego rozluźnienia i odprężenia, doskonała dla początkujących.

Joga wg. B.K.S. Iyengara – dostępna dla ludzi w każdym wieku i na każdym poziomie zaawansowania, dla wszystkich chcących doskonalić swoją technikę. Zalecana również dla osób, które doświadczyły
w swoim życiu różnych kontuzji lub przeciążeń.

Vinyasa Joga – dla osób średnio lub bardziej zaawansowanych, praktyka jest dynamiczną lekcją integrującą oddech z ruchem, polegającą na płynnym przejściu z asany do asany. Bazuje na powitaniu słońca. Idealna dla wszystkich, którzy lubią intensywną pracą, chcą oprócz elastyczności zwiększyć swoją siłę i wytrzymałość. Nie ma tu chwili na nudę!

Joga Deep Stretching – dla osób na każdym poziomie zaawansowania, pragnących uelastycznić swoje ciało oraz zwiększyć jego mobilność i gibkość. Zalecana osobom początkującym jak i intensywnie trenującym sporty pragnącym głębokiego rozciągnięcia zablokowanych przestrzeni i zrelaksowania.

Joga Friday Chill – dla wszystkich osób na każdym poziomie zaawansowania, dla chcących wzmocnić swoje ciało, ale przede wszystkim odstresować się i zrelaksować po całym tygodniu.

5. Kiedy zobaczę pierwsze efekty?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie! Jest to kwestia totalnie indywidualna i zależna
w głównej mierze od systematyczności i waszego zaangażowania. Bez Waszej pracy i konsekwencji nic samo się nie wydarzy!

6. Jak się zapisać na zajęcia?

Prosimy o kontakt telefoniczny i rezerwację miejsca z uwagi na ograniczoną liczbę osób w grupach.
Na zajęcia do Izy zapisujemy się pod numerem 500 858 907, a na zajęcia do Kasi 799 722 101. Na zajęcia do Kasi i Izy obowiązują osobne karnety.